Багато проблем з заторами та аваріями на дорогах міст можна вирішити посиленням відповідальності за порушення правил паркування та стоянки авто. Про це сказав заступник голови Комітету Верховної Ради з питань правової політики та правосуддя Сергій Алєксєєв, коментуючи ухвалення у першому читанні законопроекту 5364 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів.

«Кожен день на дорогах ми бачимо десятки прикладів  порушень правил паркування автомобілів. Це ускладнює рух та провокує затори, бо авто займають одну, а то й дві полоси. Однак така безвідповідальність призводить до ДТП, і навіть смертей. Тому треба вносити зміни до законодавства і посилювати відповідальність», – сказав він.

За словами Сергія Алєксєєва законопроект пропонує надати уповноваженим місцевою владою інспекторам з паркування право притягати до відповідальності порушників правил зупинки-стоянки автомобілів, якщо це порушення зафіксоване в режимі фотозйомки/відеозапису. Інспектори зможуть не тільки виписувати штрафи порушникам, навіть якщо власника не буде на місці, а й евакуювати транспортний засіб, що ускладнює рух чи блокує його.

«В країнах Європи проблеми з дотриманням правил паркування відсутні не тільки через свідомість громадян, а й через високі штрафи. Несплата штрафу тягне за собою серйозні наслідки. Ми маємо вийти на такий же рівень правосвідомості», – сказав він.

В той же час Сергій Алєксєєв наголосив, що законопроект також посилює відповідальність за неналежне технічне обладнання майданчиків для паркування. За його словами, зараз значна частина коштів, сплачених за паркування, не доходить до бюджетів міст, бо сама система готівкового розрахунку провокує привласнення отриманих коштів.

«Непрозорість надходження оплати за паркування призводить до недоотримання коштів місцевими бюджетами. Саме ці кошти мали б іти на розбудову транспортної інфраструктури та нових парковок. Тому на таких майданчиках обов’язково мають бути  паркувальні автомати чи платіжні  термінали, а за їхню відсутність накладатись штрафи», – сказав він.

Як зазначив Сергій Алєксєєв, за приблизними розрахунками ухвалення цього законопроекту тільки в Києві до 2020 року дозволить отримати близько 1 млрд. гривень. Зараз за цим напрямком місто отримує близько 70 млн. грн. на рік.