Зміни до кримінально процесуального законодавства можуть бути визнані КСУ неконституційними, якщо відповідний законопроект буде ухвалений у запропонованій редакції. Про це в ефірі телеканалу «Прямий» сказав член Комітету ВР з питань правоохоронної діяльності Сергій Алєксєєв, коментуючи законопроект 1009 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень кримінального процесуального законодавства». 

«Цей законопроект, якщо він буде ухвалений в цілому, дуже багато перспектив, що він буде скасований КСУ», – сказав він. 

На думку Сергія Алєксєєва, законопроект має бути розглянутий за повною процедурою і доопрацьований до другого читання з урахуванням правок народних депутатів. Саме такий підхід, за його словами, має бути до законотворчої діяльності у Верховній Раді. 

«Професійне об‘єднання повинно аналізувати законопроект, ухвалити його в першому читанні, зібрати правки до другого читання і ретельно проаналізувати. Не можна з такими дискусійними нормами голосувати цей проект за основу та в цілому», – сказав він. 

Серед найбільш дискусійних норм, за словами Сергія Алєксєєва, питання щодо строків розгляду справ під час попереднього слідства, скасування грошової застави для осіб, які  притягаються за вчинення корупційного злочину, що може стати підставою до звернень до ЄСПЛ, якщо провина не буде доведена, а людина проведе в ув‘язненні тривалий термін. Ще одна спірна норма, де йдеться про арешт майна третіх осіб, які його набули, на думку слідства, безпідставно або за завищеними чи заниженими цінами. 

«Є норма, що якщо особа знала або могла знати. Що означає «могла знати»? У нас є ст 62 Конституції, де йдеться, що обвинувачення не може робитись на припущеннях, а «могла знати» це оціночна норма. Ця норма не конституційна», – сказав він. 

Окремо Сергій Алєксєєв звернув увагу на норму законопроекту, яка передбачає, що особа не має права вимагати, аби на суді зачитували повний тексті обвинувального акту. За словами народного депутата, це пряме протиріччя ст 6 Конвенція про захист  прав людини і основоположних свобод щодо права на справедливий суд.